22 kwietnia 2024

Jak stworzyć profesjonalne stoisko na targach branżowych i zostać w pamięci klienta na dłużej?

Poradnik

Targi branżowe to event, który może dać Ci znacznie więcej, niż się wydaje. Oczywiście najlepszym sposobem dotarcia do dużej ilości osób są płatne reklamy online, ale one nie dadzą Twojemu przyszłemu klientowi tego unikalnego doświadczenia — prawdziwej rozmowy w cztery oczy i możliwości odbierania bodźców, realnie oddziałujących na zmysły.

Zastanawiasz się teraz pewnie, co z tym wszystkim wspólnego ma druk? 

Już tłumaczymy! 😉 Żebyś mógł nawiązać relację z klientem, dać mu usłyszeć Twój głos, czy podzielić się wyjątkową wizytówką, musisz sprawić, że dotrze on na Twoje stoisko. 

Wyobraź sobie ten moment i wejdź w buty swojego potencjalnego klienta. Otwierają się przed Tobą drzwi do ogromnej hali, w środku widzisz tysiące ludzi i setki targowych instalacji, wyglądających niemal identycznie. Sam nie wiesz, od czego zacząć, gdzie iść i co najważniejsze — komu zaufać?

Mamy kilka sposobów na zdobycie uwagi — przemyślany układ, spójna kolorystyka i identyfikacja wizualna oraz… przykuwające wzrok, jakościowe druki! 

Zapraszamy Cię do wspólnej podróży po profesjonalnym stoisku, wyposażonym w niezbędne na targach materiały drukowane. 

  1. Druk wielkoformatowy to Twój wabik 😉

Tutaj zaczyna się przygoda — moment pierwszego zetknięcia wzorku z Twoim stanowiskiem. W wyłonieniu się wśród tłumu wystawców pomoże Ci dobry roll-up lub x-baner. Możesz także wykorzystać ściankę z tworzywa sztucznego PCV lub dibond o dowolnej wielkości.

  1. Katalog to jak dobra powieść o…Twojej firmie!

Tutaj przemyślany projekt to podstawa —  w końcu to właśnie ten druk ma przekonać Twojego potencjalnego klienta do podjęcia kolejnych kroków. Katalogi szyte dają Ci wiele możliwości. Możesz wybierać wśród 8 rozmiarów, zdecydować o ilości stron, dobrać typ papieru — na okładkę oraz ten wykorzystany w środku, a także dodać uszlachetnienia, takie jak złocenia, srebrzenia, zdobienie UV czy dowolną folię.

  1. Teraz pora na mocnego zawodnika – teczka ofertowa z przemyślanym wsadem.

Jesteś na dobrej drodze, pierwsze lody zostały przełamane. Nadchodzi moment na przekazanie teczki ofertowej. Tutaj niezwykle ważna jest jej jakość i trwałość, więc „mocny” zawodnik to nie przypadkowe określenie. 😉 Poza wyróżniającą się szatą graficzną warto zadbać też o grubość papieru. Prawdopodobnie ta teczka spędzi cały dzień w rękach Twojego klienta i jeśli przetrwa, a do tego będzie atrakcyjna wizualnie i wygodna w użytkowaniu, to istnieje szansa, że będzie on korzystał z niej również na własny użytek. Bingo! Nie możesz przecież wymarzyć sobie lepszego scenariusza niż bycie elementem codzienności Twojego klienta.

Przejdźmy teraz do tego, co powinno znaleźć się w środku — podstawa to wizytówka i ulotka. Pamiętaj, że mając do wykorzystania katalog, ulotkę, wizytówkę, a także przód i tył teczki możesz przekazać kilka różnych komunikatów. Nie marnuj miejsca na powielanie treści, zamiast tego wykorzystaj tę przestrzeń do przekazania wartości marki, pokazania oferty i flagowych produktów, a także informacji na temat tego, co zyska Twój klient, wybierając właśnie Ciebie. Postaw na kreatywność i pokonaj konkurencję.

  1. Bonusy dla mistrzów budowania relacji.

Twoje działania mogłyby zakończyć się na 3. punkcie, ale jeśli masz ochotę na więcej — mamy też kilka dodatkowych możliwości. Mimo przeniesienia dużej części życia do świata cyfrowego dalej lubimy sięgnąć po długopis i zapisać coś na papierze. Wniosek jest prosty — notes z lokowaniem Twojej firmy to wciąż dobry pomysł na miły upominek. 

Utoruj sobie drogę do serca klienta przez sam żołądek i zamów słodkie krówki z Twoim logo lub chwytliwym hasłem promocyjnym. Chcesz wyjść poza schemat? Zdecyduj się na naklejki lub pocztówki firmowe. Co do kształtu, treści i wzoru – tu ogranicza Cię tylko sufit Twojej własnej wyobraźni. 

To nie przypadek, że ten artykuł czytasz na stronie drukarni internetowej. W beprint wyposażymy Cię w niezbędne druki — zadbamy o jakość, profesjonalizm, a także doradzimy w kwestii ilości i doboru materiałów. Nie masz pomysłu na projekt lub czasu na jego wykonanie? Skorzystaj z naszego studia graficznego. 

Złóż zamówienie online lub skontaktuj się z nami na [email protected] i zostań mistrzem targów branżowych!

Powrót do bloga