02 marca 2024

Kartka świąteczna inaczej — jak wykorzystać ją w biznesie?

Inspiracje

Dawniej nieodłączny element świąt, dziś biały kruk, rozsyłany wyłącznie przez najwytrwalszych. Wiesz, o czym mowa? 

Kartki świąteczne w rozmaitych wydaniach, składane, pocztówki, z życzeniami czy nawet z opłatkami na wigilijny stół w środku, kiedyś licznie nadsyłane, aktualnie bywają rzadkością. Obecnie większość firm do złożenia klientom życzeń preferuje SMS-a czy świąteczny newsletter. A to oznacza… że kartki świąteczne mogą być Twoim atutem. Decydując się na ich wysyłkę, wyróżnisz się i zwrócisz uwagę na swój biznes. 

Czy kartki świąteczne to przeżytek?

Nie można powiedzieć, że kartki świąteczne odeszły do lamusa — to wygoda zdecydowała o tym, że w 3 dekadzie XXI wieku stały się unikatem. Klienci tęskniący za ciepłem spersonalizowanych życzeń docenią fizyczny produkt, w którym da się odczuć serce marki. 

A może by tak… w ramach kartki podarować efektowną ulotkę? Kartka świąteczna w formie ulotki to rozwiązanie, które umożliwi Ci komfortowe złożenie świątecznych życzeń większej ilości klientów — ulotki pozostawisz w biurze czy wręczysz na pożegnanie. 

To również świetne rozwiązanie, by dołączyć je do świątecznych zamówień. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, w przeciwieństwie do standardowej kartki, do wysyłanych klientom paczek możesz dołączyć większą ilość efektownych ulotek. Wybierając taką formę życzeń, w dalszym ciągu skorzystasz z wygody i prostoty, na której w intensywnym okresie przedświątecznym zależy każdemu przedsiębiorcy. Jednocześnie wyjdziesz przed szereg, zamiast krótkiej wiadomości prezentując swoim klientom fizyczną kartkę, przywołującą na myśl świąteczny czas.

Jak stworzyć niepowtarzalną kartkę świąteczną?

Przyciągnij uwagę świątecznymi życzeniami prosto z serca. Zadbaj o treść, która poza reklamą stanie się doskonałą okazją do budowania pozytywnych relacji z klientem. 

Zastanawiasz się, jaki format wybrać? W przypadku kartki świątecznej sprawdzi się A6 lub A7, a jeśli chcesz wykorzystać większą ilość przestrzeni, dobrym wyborem będzie także większa kartka A4. Możesz zdecydować się na papier błyszczący lub sprawić, że będzie wyglądać jeszcze bardziej elegancko, wybierając kredę mat o większej gramaturze. Z kolei Kraftliner świetnie sprawdzi się do stworzenia kartek przywodzących na myśl naturalne, pakowane szarym papierem prezenty, umożliwiając stworzenie przytulnej atmosfery, na czym zależy w tym okresie wielu markom.

Uszlachetnienia w postaci złoceń oraz srebrzeń uczynią zwykłą kartkę wyjątkową. Te błyszczące elementy wpasują się w kolorystykę i styl świątecznych dekoracji, wznosząc ją na wyższy poziom elegancji.

Podaruj klientom magię Świąt

Święta to gorący okres zarówno w domu, jak i w biurze. Warto jednak pamiętać o tym, co w tym okresie najważniejsze: celebrowaniu i radości. To doskonały moment, by swobodnie ulec naszej sentymentalnej naturze — także w biznesie. Pokaż swoim klientom, że ich doceniasz, składając życzenia, które pozostaną w ich pamięci na długo. 

Powrót do bloga