12 czerwca 2024

Prowadzisz mały biznes? Te druki mogą Ci się przydać!

Inspiracje

Prowadzenie małej manufaktury to niezwykle satysfakcjonujące, ale też jednocześnie wyjątkowo wymagające przedsięwzięcie. Wraz z rosnącą konkurencją w sektorze sprzedaży online musisz nieco przeorganizować swoją pracę, aby się wyróżnić i zdobyć zaufanie klientów. Oprócz działań internetowych kluczową rolę w rozwijaniu małego e-commerce odgrywają druki. W tym artykule przedstawiamy kilka istotnych rodzajów materiałów, które pomogą Ci w budowaniu silnej marki, a w konsekwencji w zwiększaniu sprzedaży.

Wizytówki – Zacznij z rozmachem

Wizytówki to kluczowe narzędzie marketingowe. Za pomocą tego niewielkiego kartonika możesz zrobić dobre, pierwsze wrażenie. A jak wiadomo – pierwsze wrażenie robi się tylko raz, dlatego warto o nie zadbać. W tym przypadku postaw więc na wysokiej jakości papier i efektowne uszlachetnienia. Wizytówki możesz przekazywać potencjalnym klientom i kontrahentom na różnego rodzaju branżowych spotkaniach. W ten sposób pozostawisz trwałe wrażenie i ułatwisz odbiorcom kontakt z Twoją firmą w przyszłości.

Ulotki – Przypomnij o sobie

Ulotki to tani i skuteczny sposób na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów. Nie musisz oczywiście uciekać się do standardowych rozwiązań. Chyba wszyscy mamy już jasność, że druki wrzucane do skrzynek pocztowych czy za wycieraczki samochodów nie sprawdzą się w każdej branży. Możesz jednak wykorzystać tę formę komunikacji, dodając ulotkę z kodem rabatowym do zamówienia lub jako materiały promocyjne rozdawane na targach i wydarzeniach branżowych. Podejdź jednak do tego zadania nieszablonowo. Wydrukuj materiały, wykorzystując własny kształt, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych odbiorców.

Opakowania – Zadbaj o zewnętrze

Nawet najlepszy produkt musi zostać odpowiednio wręczony klientowi. Pamiętaj, że opakowanie jest niemal tak samo ważne jak to, co wytwarzasz w swojej manufakturze. Staranny i spójny z Twoją identyfikacją wizualną projekt sprawi, że Twoi klienci zyskają pewność, iż kupują produkt premium. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i zachęcisz klientów do dzielenia się pozytywnymi doświadczeniami z innymi. Sięgaj więc po unikalne, nieoczywiste wzory i w widocznym miejscu umieść logo oraz informacje o marce.

Naklejki – Postaw na szczegóły

Naklejki z logo i ciekawym, przyciągającym uwagę hasłem możesz umieścić na paczce z zamówieniem. Jeśli pakujesz swoje produkty w ozdobny pergamin lub bibułę, taki element wykorzystaj także wewnątrz. Twoi klienci z pewnością docenią, że dbasz o każdy detal. 

Drobiazgi, takie jak naklejki czy ozdobne elementy wewnątrz paczki pozwolą Ci zbudować pozytywny wizerunek marki. Troska i dbałość, którą wkładasz w każdy aspekt swojej działalności, czyli właśnie takie niewielkie detale sprawią, że wyróżnisz swoją markę na rynku.

Etykiety produktowe – Wyróżnij się

Wykorzystując etykiety produktowe, zadbasz o spójny wizerunek swoich towarów. Projekt dostosuj do branży, w której działasz. Jeśli produkujesz świeczki sojowe, wystarczy że umieścisz na etykiecie logo i hasło Twojej marki. Jeśli zaś sprzedajesz świeżo paloną kawę lub mieszanki ziół i herbat – postaw nie tylko na elementy identyfikacyjne, ale też szczegółowy opis składu. Więcej o tym, jak ważne w sprzedaży są tego rodzaju wydruki, dowiesz się z naszego artykułu: Etykiety produktowe – mała rzecz, a tak wiele możliwości.

O czym jeszcze powinieneś pomyśleć?

Oprócz druków i dedykowanych opakowań możesz postawić na słodki dodatek, który z całą pewnością zostanie pozytywnie odebrany przez Twoich klientów. Idealnie w tej roli sprawdzą się oczywiście znane i lubiane krówki. Możesz na nich umieścić nie tylko logo firmy, ale też np. inspirujący cytat. Szalej i sięgaj po nieoczywiste rozwiązania, dzięki którym Twoi klienci po rozpakowaniu paczki na pewno się uśmiechną. Taki miły dodatek także wydrukujesz w BePrint. Zapytaj o ofertę!

Druki marketingowe to niekwestionowanie bardzo ważny aspekt prowadzenia małego e-commerce. Spójne z identyfikacją wizualną projekty i wysokiej jakości wydruki z całą pewnością zostaną pozytywnie odebrane przez klientów. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność swojej marki oraz zbudujesz trwałą więź z klientami i przyciągniesz nowych odbiorców. Jeśli potrzebujesz wysokiej jakości wydruków, pamiętaj, że na pierwsze zamówienie otrzymasz 10% rabatu. A jeśli nie wiesz, jak zaprojektować materiały, które będą sprzedawać, skorzystaj z pomocy naszego studia graficznego tutaj.

Powrót do bloga