25 kwietnia 2024

Stwórz z nami katalog, który zachwyci Twoich klientów

Inspiracje

Mimo trwającej doby internetu klasyczne, drukowane katalogi nie wychodzą z użycia. Wciąż postrzegane są jako jeden z najskuteczniejszych materiałów promocyjnych. Do ich głównych zalet należą elegancka forma oraz szeroka możliwość personalizacji produktu — od samego formatu, poprzez wnętrze, aż po wykończenie okładki.

Rozmiary katalogów mogą być rozmaite: wyboru dokonuje się spośród standardowych formatów takich, jak A4, A5, A6, DL, B5 lub — zyskujących popularność, choć wciąż uważanych za dosyć odważne — arkuszy kwadratowych. Ta ostatnia opcja z pewnością wyróżni Twoją firmę na tle innych przedsiębiorstw. 

Kluczowe są decyzje dotyczące rodzaju papieru i jego gramatury. Proponujemy kredowy (matowy lub błyszczący), natomiast jego wagę (od 90 gram aż do 300) należy dostosować od Twoich indywidualnych potrzeb. Oczywiście im sztywniejszy materiał, tym bardziej ekskluzywny produkt, jednak włączenie do projektu dużej ilości stron znacznie zwiększa jego masę, a w rezultacie może skutkować tym, że folder okaże się nieporęczny. 

Szycie czy klejenie katalogu?

Forma katalogu sama w sobie jest na tyle elegancka, że decyzja ta ma nieco mniejsze znaczenie. Pierwszy z wariantów jest bardziej tradycyjny i luksusowy, natomiast opcja druga uznawana jest za nowocześniejszą. To, w którą stronę pójdziesz, zależy od charakteru Twojej działalności. Należy pomyśleć również o miejscu łączenia, zastanowić się czy ma znaleźć się ono na długim (jak w klasycznej książce) czy na krótkim boku (wydrukowany egzemplarz będzie nawiązywał raczej do albumu). 

Podobno nie należy oceniać książki po okładce, ale katalog już tak! Szczególnie, że może być ona uszlachetniona — złocona, srebrzona lub pokryta lakierem UV. Lśniące elementy wyróżnią Twój folder spośród konkurencji. Ma to kluczowe znaczenie, chociażby podczas targów, na których pojawia się mnóstwo wystawców. Pospolite i nudne katalogi przepadną w morzu dostępnych opcji. 

Drukowany katalog to jedno z narzędzi marketingu bezpośredniego. Ten jest uznawany za bardzo skuteczny, ponieważ skupia się na kontakcie z klientem. Podczas konferencji czy targów warto znaleźć chwilę na rozmowę. Opowiadaj o swoich produktach i usługach, wyjaśniaj wątpliwości, a na koniec wręcz elegancki folder, aby osoba mogła zastanowić się nad współpracą z Tobą. W nim znajdzie także Twoje dane kontaktowe. Pomyśl jak atrakcyjnie przedstawić swoją działalność, sporządź projekt samodzielnie lub zleć go naszym grafikom i ciesz się katalogami! A następnie rosnącym zainteresowaniem i lepszymi wynikami sprzedaży. 

Powrót do bloga